Løb for en ægte livsnyder!

wgg

bannnnnerEfteråret og vinteren, er uden tvivl nogle særlige faktorer til, at folk ikke kommer ud og får dagens løbetur. Her har vejrforholdene naturligvis en enorm rolle. Vi vil hellere blive inde i den varme stue under et tæppe på sofaen, end at skulle kaste sig ud i regnvejr, sne, blæsevejr og andre elementer i naturen. Men her er løbebåndet en rigtig god ide, hvis man ikke ønsker at skal ud i det kolde vintervejr. Her har du mulighed for at træne indenfor i varmen, og samtidig få en rigtig god træning. Undersøgelser viser ganske nok, at udendørs løb gør os gladere, mere energiske samt mindre ængstelige.

Men der er selvfølgelig også nogle frynsegoder ved at svede indenfor eller i fitnesscenteret. Udover, at du kan se din tid samt holde øje med dit tempo, og kalorieforbrænding, er løb på et løbebånd rent faktisk nemmere end at løbe udenfor (kilde Løbebånd.dk)

Det kan dog være en anelse kedeligt, at løbe på løbebåndet, hvilket er derfor vi i denne artikel vil vise jer 3 øvelser, som er rigtig sjove samt udfordrende at lave på løbebåndet.

1. Intervaller: Ifølge de fleste eksperter ,er interval træning løbebåndets bedste ven. Med denne øvelse får man pulsen op og forbrænder rigtig mange kalorier med perioder med både høj og lav intensitet. Intervaller kan være hårdt, men der er altid en pause lige rundt om hjørnet. Husk at tilpasse intervallerne til dit eget tempo, en sprint , et løb , eller jogge hastighed er ikke ens for alle.

2. Hæv hældningen: Den bedste måde, at foregive, at du er ude på stier og ruter udenfor er ved at skrue hældningen et par grader op.  Men fordi der ikke er nogen elementer at bekæmpe inde, kan du indstille løbebåndet til at simulere ujævnt udendørs terræn og gøre op for manglende vindmodstand.

3. Multitask: Er du ofte i tvivl om du skal køre cardio før eller efter styrketræningen? Vi siger , hvorfor ikke gøre dette på samme tid. Tag et par håndvægte til at praktisere biceps øvelser samt skulder pres, og andre øvelser til overkroppen imens du går. Et andet alternativ er 5 til 10 minutters skift med styrketræning øvelser som squats, push-ups , crunches, planker, og lunges . Bare sørg for at bremse hastigheden af løbebåndet og hop så op og løb 10 minutter, og derefter skift igen.

Hvis du ønsker at finde flere metoder til at have en anderledes træning, samt en mere effektiv træning på løbebåndet, kan vi anbefale at du læser en artikel omkring de 5 bedste løbe apps på markedet. Du kan læse artiklen blot ved at klikke HER

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *